poniedziałek, 3 kwietnia 2017

Między Młotem a Kowadłem... - Piotr z Małe Figurkowo

Dzień dobry!

Szanowne państwo-draństwo pozwoli, że w imieniu swoim, czyli QC, oraz Maniexa przedstawię wam kolejny wywiad przeprowadzony w ramach cyklu Między Młotem, a Kowadłem!


Listę opublikowanych do tej pory wywiadów znajdziecie TUTAJ.

Założeniem serii jest przeprowadzenie wywiadów z blogerami skupionymi wokół założonego przez FireAnta serwisu Wrota - polska sieć blogów bitewnych.


Bohaterem kolejnego odcinka jest Piotr, który od grudnia 2013 roku prowadzi blog Małe Figurkowo.


Kwestionariusz osobowy...

...osoby rozpytywanej.

Wywiad zaczniemy od szybkiego kwestionariusza osobowego:



Nim przejdziemy do wywiadu drodzy czytelnicy zechcą włączyć sobie wybrany przez Piotra teledysk:

Wywiad...

...czyli między młotem a kowadłem.

Czy pamiętasz swoje pierwsze spotkanie z grami bitewnymi? Jak zaczęła się Twoja przygoda z figurkami? W którym to było roku?
Piotr: Moje pierwsze spotkanie z figurkami to był rok... nie pamiętam. Naprawdę. Pamiętam za to, że byłem chodziłem jeszcze do podstawówki i któregoś brzydkiego, pochmurnego i zimnego kołobrzeskiego dnia udałem się do Ratusza, gdzie przyjechali jacyś starsi (jak na moje oko pewnie w wieku 20+ lat) panowie i prezentowali system jakim była Konfrontacja. Nic nie kupiłem, ale pooglądałem i bardzo mi się spodobało. Zdjęcia w starych numerach Magii i Miecza, które widywałem wcześniej też były zachęcające. Ogólnie gdzieś to zainteresowanie figurkami przewijało się przez cały czas, ale ani nie było za bardzo skąd tego wziąć, ani nie było na to funduszy. Wszystko lekko zaczęło się zmieniać wraz z moim wyjazdem na studia. Znalazł się dostęp do figurek w postaci sklepów, ale jak to często na studiach priorytety były inne, przynajmniej na początku. Nastał rok 2010. W wakacje zamówiłem sobie batalion do Skavenów i kilka farbek. Pomalowałem dwa ogry, bo były największe. Ujrzałem wynik i odstawiłem figurki na przynajmniej rok. Wróciłem w roku 2012 i tak mi już zostało. Jak widać raczej Newhammer ze mnie. ;-).
Od kiedy prowadzisz bloga i co skłoniło cię do takiej aktywności w sieci?
Piotr: Bloga nieśmiało prowadzę od roku 2013. Założyłem go, żeby pochwalić się światu swoimi kiepsko pomalowanymi figurkami, a więc z powodów czystko egoistycznych. Tak naprawdę chciałem, żeby inni ludzie komentowali krytycznie moje prace, które samego mnie nie zachwycały, ale nie miałem za bardzo kogo w okolicy zapytać o zdanie i poradę. Obecnie cały czas liczę na uwagi ala Koyoth "highlighty są za mało widoczne". :-).
Dlaczego zdecydowałeś się na taką platformę blogową i co uważasz za jej największą zaletę?
Piotr: Blogger wydał mi się naturalnym rozwiązaniem biorąc pod uwagę fakt, że miałem konto pocztowe gmail. To był chyba jedyny, może w sumie dziwny, powód założenia bloga na tej platformie.
Jak często sprawdzasz licznik odwiedzin? Czy popularność bloga ma dla ciebie znaczenie, jeśli tak to jak promujesz swój blog w sieci?
Piotr: Rzucam na niego okiem jak wchodzę na bloga, ale tak poza tym to wyleczyłem się ze śledzenia licznika i odwiedzania google analytics jakieś dwa lata temu. Promocja w moim przypadku polega na udostępnianiu nowych postów na portalach społecznościowych, ale to też w ograniczonym zakresie.

W ostatnim czasie na twoim blogu duży nacisk położyłeś na Warmachinę, jak wpłynęło to na popularność bloga i jak widzisz dalszy rozwój tego systemu w Polsce?
Piotr: Bardzo dobre pytanie! Z jednej strony wydawać by się mogło, że pokazywanie innego systemu i figurek od innego producent niż ukochane GW może zwiększyć popularność. Tak się jednak nie stało. Dopiero w momencie, gdy zacząłem przygotowywać podsumowania tygodnia (przewrotnie nazywane przeze mnie po angielsku jako chosen of the week) Warmachine i Hordes coś drgnęło. Od społeczności Warmahordowej otrzymałem dość pozytywny oddźwięk chociaż nie przekłada się to na komentarze. Natomiast same figurki od PP być może wzbudzają mniejsze lub większe zainteresowanie, ale widać po braku komentarzy, że chyba trudno się ludziom do nich odnieść bez znajomości uniwersum. Tutaj jest również moja wina, bo raczej nie grzeszę w swoich postach długimi tekstami. Ogólnie nie jest źle, ale daleka droga do ilości ot choćby komentarzy pod postami związanymi z Młotkiem lub Warheim FS. Sam system nadal chcę promować w polskiej blogosferze, a że również gram w Warmachine regularnie to i skupiam się obecnie głównie na malowaniu figurek od PP. Rozwój... hmmm. W Polsce istnieje obecnie dość silna ekipa graczy, która powoli się powiększa o czym świadczyć może stabilny przyrost członków grupy Warmachine/Hordes Polska na Fejsbuniu. Wpływa na to chyba duży potencjał turniejowy tej gry i jej mechanika oparta na synergiach. Może też mniejsza liczba wymaganych modeli (to akurat ogólny trend możliwy do zaobserwowania w naszym hobby) ma wpływ na wybór WMH? Liczę na to, że ruszy się troszkę bardziej w blogosferze, bo w chwili obecnej to w Polsce regularnie piszę chyba tylko ja i czasami Bearded Orc, a za granicą blogów aktywnych znajdzie się może z 6-7 (nie mówię tutaj o youtubie, gdzie batrepów i podcastów jest mnóstwo).
Śledzisz polską blogosferę? Aktywnie komentujesz prace innych twórców, czy ograniczasz się do biernego podglądania?
Piotr: Śledzę, nie ukrywam. Staram się komentować, ale nie zawsze mi się to udaje. :) Codziennie rano wchodzę na nowości z listy blogów, które obserwuję.
Swojego bloga prowadzisz od kilku lat, jak oceniasz poziom komentarzy publikowanych przez internautów? Jak zmieniało się to na przestrzeni lat?
Piotr: Poziom kultury jest wysoki. To się nie zmieniło. Komentarze od lat dotyczą głównie tego, że coś ładnie wygląda i uważam, że to dobrze.
Czy jakiś komentarz szczególnie utkwił ci w pamięci?
Piotr: Kiedyś Maniek widząc mojego goblina fanatyka spytał się czy cała banda będzie niebieska, nie wiem czemu, ale rozbawiło mnie to i nadal bawi.
Czy masz jakieś ulubione blogi, które regularnie odwiedzasz? Jeśli tak to które?
Piotr: Regularnie odwiedzam wszystkie blogi, które mam wpisane na listę obserwowanych, ale moi faworyci to przede wszystkim (kolejność przypadkowa): DwarfCryptManiexiteShadow GreyKostka DominaDansE MacabrEKuźnia Imarthila czy też The Fantasy Hammer itd. bardzo dalej. Z zagranicznych Courage of CaspiaLightning Shroud i Druid's Dice. Pominąłem mnóstwo z Was, ale jak ktoś chce poznać moje ulubione blogi to polecam zajrzeć na Bitewne Wrota.

Jak dużo czasu poświęcasz na hobby? Masz swój warsztat?
Piotr: Staram się codziennie posiedzieć przynajmniej 30 min., ale nie zawsze się udaje. Z drugiej strony są dni, zazwyczaj w weekendy, że potrafię siedzieć kilka długich godzin. Warsztat mam, biurko. :)
W twoim warsztacie dominują produkty jednej firmy, czy lubisz eksperymentować i wciąż szukasz nowych rozwiązań?
Piotr: Na początku byłem fanem produktów od GW. Obecnie dodaję do swoich zasobów produkty Vallejo i P3. Zdarzy się coś od Mig'a, a i nawet miałem krótki romans z 501 Abtailung czy jakoś tak. Jak miałem lat kilkanaście, kilkanaście lat temu to swój jedyny model samolotu pomalowałem Pactrą.
Jesteś bardziej modelarzem, kolekcjonerem czy graczem?
Piotr: Malowanie i kolekcjonowanie postawię w pierwszym rzędzie. Nie ma miesiąca, żebym czegoś nie kupił, a i malowanie sprawia mi przyjemność (ale nie systemów armijnych) Granie zajmuje u mnie ostatnie miejsce, aczkolwiek staram się grać jeden raz w tygodniu.
Skąd czerpiesz inspirację? Czy przygotowujesz sobie materiały poglądowe przed malowaniem lub modelowaniem? A może kierujesz się jedynie swoją wyobraźnią?
Piotr: Ja to taki troszkę wyrobnik jestem. Staram się malować to co widzę na pudełku, ale zawsze wyjdzie nie tak :) Inspiracji szukam na blogach i na youtubie. Czasami zdarza mi się naoliwić trybiki i pomyśleć nad tym jak chciałbym, żeby coś wyglądało, ale tak czy siak raczej moje pomysły próbuję wpisać w oficjalne, studyjne ramy proponowane przez producenta. Za kilka lat może będę bardziej kreatywny. Bez pomyłek co prawda nie ma rozwoju, jak mawiają, ale jakoś wydaje na to hobby ciężko zarobione pieniążki, a i chyba z domu jestem nauczony nie niszczenia rzeczy, więc z tym eksperymentowaniem bardzo ostrożnie.
Jaką figurkę chciałbyś pomalować jeszcze raz?
Piotr: Figurki, mnisi do Skavenów. Malowałem ich na początku swojej przygody. Nie dość, że źle badziewnie ich poskładałem, to jeszcze malowanie kłuje moje oczy niczym krojenie cebuli.

Jakiej figurki nie chciałbyś pomalować ponownie?
Piotr: Nie ma takiej.
W twojej kolekcji znajduje się sporo modeli, wyprodukowała je jedna firma czy pochodzą z różnych źródeł? Czym kierujesz się podczas wyboru figurki? Produkty której firmy polecasz?
Piotr: W mojej kolekcji znajduje się sporo modeli różnych producentów pochodzących z różnych legalnych źródeł. Figurki kupuję ze względu na ich wygląd, albo jeżeli w coś gram to kupuję to co akurat wydaje mi się potrzebne do armii. Polecić w 100% za jakość mogę figurki Games Workshop, a z miłości, Privateer Press.
Gdzie najczęściej kupujesz modele i akcesoria modelarskie? Masz swój ulubiony sklep internetowy lub portal aukcyjny?
Piotr: Modele kupuję, albo na vanaheim.pl albo mgla.pl. Jak coś jest dostępne to wybieram drugi z wymienionych sklepów ze względu na cenę. W przypadku braku towaru na stanie decyduję się na Vanaheim, bo wiem, że max w przeciągu miesiąca paczka wyruszy w drogę do mua. Lubię również sklep battle-models.com ze względu na szeroki i rzadko spotykany w innych sklepach asortyment. Czasami pojedyncze farby kupuję, albo w szczecińskich Wrotach (Vallejo), albo Fenixie (GW).
Jakie jest twoje ulubione uniwersum/system i dlaczego?
Piotr: Sentymentalnie będzie to oczywiście Stary Świat. Nie miałem okazji natomiast zagrać w LOTR'a czy Hobbita, a myślę, że mogłoby mnie również bardzo wciągnąć. Proszę zauważcie, że słowo klucz jakim jest "sentymentalnie". W Młotka nie grałem w bitewniaka, ale dużo w RPG. Obecnie bardzo podoba mi się świat Żelaznych Królestw wykreowany przez PP na potrzeby Warmachine i Hordes. Uważam, że uniwersum to posiada bardzo ciekawe i cały czas rozbudowywane tło fabularne. Na uwagę zasługuje tutaj zwłaszcza sposób w jaki posuwa się historia do przodu w kolejnych edycjach gry. Skacze ona o kilka lat, a wraz z nią rozwijają się bohaterowie. Zastanawia mnie tylko czy uśmiercą niektóre wiekowe persony za np. edycję lub dwie.
Figurka, którą najchętniej dodałbyś do swojej kolekcji, ale którą ciężko zdobyć?
Piotr: Nie pamiętam czy ten wielki szczur z laską od Forge World to też był Vermin Lord?.

W jaką grę chciałbyś zagrać ponownie, ale z różnych powodów nie możesz?
Piotr: Battletech, nie ma z kim, a nie mam ani czasu na wyjazdy, ani pomalowanych modeli.
W jaką grę nie chciałbyś zagrać ponownie?
Piotr: Grzybobranie. 
Jak twoi najbliżsi reagują na hobby?
Piotr: Pozytywnie. Moja druga lepsza połówka bardzo dopinguje mnie jeśli chodzi o malowanie i wspiera w moich planach malarskich. Podobnie siostra. Rodzice okazują umiarkowany optymizm i zainteresowanie. Zazdroszczę sam sobie w tej kwestii.
Uczestniczysz w wydarzeniach związanych z grami bitewnym? Turnieje, konwenty? Jeśli tak, to jakie wydarzenie polecasz/wspominasz najlepiej?
Piotr: Staram się uczestniczyć, ale jest to dla mnie nowość. Brałem udział w 3 turniejach na poziomie lokalnym w Warmachine. W kwietniu wybieram się do Poznania na turniej wyższej rangi, ale to bardziej z nadzieją na zagranie przeciwko armiom, których nie ma w lokalnym środowisku. Mam nadzieję również dojechać tym razem na kolejny turniej w Warheim FS do Katowic jeśli taki będzie. To myślę przyszłościowo będzie najciekawsze przeżycie, bo pierwszy raz będę uczestniczył w turnieju w grę, w którą wcześniej nie grałem. :).
Jakie masz plany modelarskie na najbliższą przyszłość?
Piotr: Powoli i stabilnie podnosić poziom swoich raczkujących umiejętności. W kwestii figurkowej pomalować coś dużego. Może Stormwall do Cygnaru? :>.

Gdzie widzisz siebie hobbystycznie za 5 lat?
Piotr: Chciałbym lepiej malować, nadal prowadzić blog, ale przede wszystkim móc malować.
Gdybyś miał taką możliwość - jaką książkę lub film chciałbyś zobaczyć w wydaniu figurkowym?
Piotr: W wydaniu figurkowym zawsze chciałem zobaczyć The Walking Dead. No i stało się, czuję się spełniony. Nie mam i mieć nie będę. :).
Gdybyś mógł zadać pytanie bohaterowi następnego wywiadu, to o co byś zapytał?
Piotr: Czy będzie więcej Dropzone Commandera na blogu i jak rozwija się to środowisko w naszym kraju?.
I który z wyWrotowców powinien być bohaterem następnego wywiadu?
PiotrDominik z Kostki Domina, bo Post Human Republic.
A może chcesz napisać jeszcze coś od siebie?
Piotr: Czekam na komentarze i malujcie Warmachine, a jak Wam się nie podoba to Hordy, a jak możecie to grajcie. :)
Dziękujemy za wywiad. Życzymy Ci wielu kolejnych sukcesów, udanych projektów i wszystkiego tego czego potrzebujesz!

Zakończenie...

...czyli do następnego razu.

...a szanownemu państwu-draństwu dziękujemy za lekturę.

Jeśli podoba się Wam ten cykl dajcie znać w komentarzach oraz udostępnijcie wpis na portalach społecznościowych.

Ach, zapomniałbym! Który z wyWrotowców zgodnie z życzeniem szanownego państwa-draństwa miałby być bohaterem kolejnego wywiadu?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz