Witam pięknie w przedsłowiu do pierwszej edycji długoterminowego konkursu, zabawy i wyzwania jakim docelowo ma być Malarska Aktywacja. Co skłoniło mnie do zorganizowana tego wydarzenia? Cóż, jak stali czytelnicy mojego bloga z pewnością wiedzą, staram się dość aktywnie uczestniczyć w życiu naszego bitewniakowego fandomu, a tworzenie konkursów i wydarzeń zrzeszających hobbystów pod jednym sztandarem to – jak dla mnie – najlepsza metoda na rozwój naszego hobby na poziomie lokalnym. Jak bywalcy Gloria Victis wiedzą, jestem też znany ze swojej absolutnej niezdolności do ukończenia projektu malarskiego, skacząc między modelami z entuzjazmem, w tym momencie mając już chyba z dwadzieścia jak nie więcej napoczętych modeli. Uznałem, że potrzebny jest mi motywator, coś, co popchnie mnie do pomalowania chociaż jeden z moich armii! Nic tak bardzo nie popycha mnie do malowania jak inspiracja czerpana z obserwowania postępów innych, więc pomysł narzucił się praktycznie sam z siebie… A powiedzmy sobie szczerze, nie jestem jedynym, który po stołach popycha figurki z ledwo nałożonym podkładem, więc może wielu z was zyska na udziale w tej zabawie! Bez dalszego przedłużania, weźmy się za regulamin, zasady i wszystkie paragrafy potrzebne, by to śmigało. Miłej zabawy!
Pozdrawiam,
~Fireant
~Fireant
Malarska Aktywacja to wieloetapowy konkurs malarski działający na przestrzeni pięciu miesięcy, rozpoczynający się 1 marca 2013 roku a kończący się 21 Lipca 2013 roku. Każdy miesiąc to jeden etap konkursu, w którym to wyszczególnione będą wszystkie wymagania i warunki zadania do wykonania w danym miesiącu. Celem konkursu jest zmotywowanie graczy do pomalowania jak największej liczby modeli ze swojej zgłoszonej armii, gdzie szczytowym celem jest pomalowanie ich wszystkich – słowem, chcemy, by każdy postawił sobie za cel jedną ze swoich armii i na przestrzeni tego półrocza pomalował ją od podstaw do zacnego i cieszącego oko końca.
1. Zgłoszenie do konkursu
Zgłaszać można armię z dowolnego systemu podane na poniższej liście:
tWarhammer Fantasy Battle
tWarhammer 40 000
t Warmachine
t Hordes
t Dystopian Wars / Uncharted Seas / Firestorm Armada
Zgłoszenie armii powinno wyglądać w następujący sposób – tworzymy listę wszystkich jednostek, które deklarujemy się pomalować na łamach konkursu i wysyłamy ją drogą mailową na adres fireant.blog@gmail.com z tematem maila:
Malarska Aktywacja: Imię i Nazwisko lub Nickname.
Solennie ostrzegam, że poza zgłoszeniem na maila żadna inna forma zgłoszenia nie będzie brana pod uwagę – czyli posty w tematach na forum, komentarze na blogu czy PW na forach odpadają; Nie ma zgłoszenia poprzez maila, nie bierzesz udziału w zabawie. Podobnie potraktowane będą maile nie posiadające tematu zgodnego z powyższym wzorem – wybaczyć musicie tak rygorystyczne podejście do sprawy tematu, ale tylko w ten sposób nic się nie zgubi i wszystko zostanie odpowiednio zorganizowane.
W mailu ze zgłoszeniem proszę podać tylko i wyłącznie listę zgłoszonych modeli, i nic poza tym. Przykładowe zgłoszenie powinno więc wyglądać w ten sposób:
Temat Maila: Malarska Aktywacja: Fireant
Tau Commander [x2]
Fire Warriors x12 [x2]
Kroot Carnivores x15
Devilfish x1
Hammerhead x1
Tau Crisis Battlesuits x3
Tau Broadsides Battlesuits x3
Tau Stealth Suits x5
I to praktycznie wszystko, jeżeli chodzi o zgłoszenie.
2. Punktacja
Malarska Aktywacja nie jest konkursem mającym na celu nagrodzić najlepszego, najbardziej utalentowanego malarza – jeżeli już, to najbardziej wytrwałego, posiadającego nieskończone pokłady samozaparcia i gotowego na pełne zrealizowanie swojego postanowienia. Oczywiście, wybór zwycięzcy nie będzie prosty – nie każda armia jest sobie równa, a ocenianie wkładu pracy licząc jedynie liczbę pomalowanych modeli było by wysoce nie fair (*ot, chociażby trzydzieści grotów łatwiej pomalować, niż dziesięć terminatorów Szarych Rycerzy*). Niestety, zmusza to do przyjęcia abstrakcyjnego systemu liczenia ‘wartości’ danej armii i dlatego też przyjmujemy tę oto punktację dla poszczególnych systemów:
System ten, jak każdy, doskonały nie jest, ale znacznie wyrównuje sytuacje pomiędzy graczami z armiami opierających się na elitarnych jednostkach a na graczach z hordami modeli bazowych popychadeł. I tak biorąc listę przykładową podaną w poprzednim punkcie, moje własne zgłoszenie ma potencjał przynieść mi…
Tau Commander [x2] – 14 punktów,
Fire Warriors x12 [x2] – 24 punkty,
Kroot Carnivores x15 – 15 puntków,
Devilfish x1 – 10 punktów,
Hammerhead x1 – 10 punktów,
Tau Crisis Battlesuits x3 – 9 punktów
Tau Broadsides Battlesuits x3 – 9 punktów
Tau Stealth Suits x5 – 10 punktów
…czyli razem daje mi to wynik 101 punktów! Tyle samo dałoby pomalowanie trzech hord goblinów z dwoma bohaterami, dla porównania. Oczywiście, pojawia się problem w postaci ‘Ktoś ma większą armię, z pewnością wygra’ - jest to słuszne spostrzeżenia ale tylko pod warunkiem że wierzymy, że ktoś, kto założył pomalowanie dla przykładu 200 modeli w ogóle zdąży w stu procentach ów plan zrealizować. Nie mówiąc już o tym, że poza punktami zdobywanymi na samych modelach, będą również funkcjonować punkty dodatkowe.
2.1 Punkty Dodatkowe
W każdym etapie będzie również można zdobyć punkty dodatkowe za szybkość w realizacji wyznaczonego zadania, jakość ów wykonania oraz za dodatkowe zadania, które pojawiać się będą wraz z każdym kolejnym etapem konkursu. Punkty dodatkowe powtarzające się to co każdy etap to:
s Za szybkość! Pierwsza trójka uczestników która zgłosi wykonanie zadania na dany miesiąc otrzyma w kolejności – 5 punktów za pierwsze miejsce, 3 punkty za drugie miejsca oraz dodatkowy punkt za trzecie.
s Za jakość! Nasi specjalnie wybrani malarze wybiorą gremialnie trzy najlepiej zrealizowane projekty z każdego etapu, nagradzając je w kolejności – 6 punktów za pierwsze miejsce, 4 za drugie i dwa punkty za trzecie.
Poza powyższymi bonusami powtarzającymi się z etapu na etap, każdy etap będzie też posiadał kilka Osiągnięć do zrealizowania, nagradzanych oczywiście punktami – i tak, dla przykładu, etap z malowaniem dowódców/bohaterów może oferować nagrodę, za pomalowanie co najmniej trzech takich modeli, etap z piechotą bazową za pomalowanie największej ilości ze wszystkich uczestników a z pojazdami za najciekawszą konwersję – by jednak uprzedzić możliwość ‘planowania z wyprzedzeniem’ zadania dodatkowe na każdy etap będą publikowane wraz z rozpoczęciem danego etapu.
3. Nagroda, czyli główny motywator!
Oczywiście największą motywacją dla wszystkich powinien być fakt, że poprzez ten wspólny projekt i dobrą zabawę wynikającą z malowania i poświęceniu się swojemu hobby w ostatecznym rozrachunku będziecie mieli pomalowane armie! A przynajmniej ich znaczną część, jak wszystko dobrze pójdzie. Jednak doświadczenie naucza, że najlepsza motywacja bierze się z obietnicy solidnej nagrody – Co powiedzie na pudełko wypchane materiałami modelarskimi, narzędziami, farbkami oraz blisterami z modelami o wartości plus/minus 1000 zł? Przez cały czas trwania konkursu, miesiąc w miesiąc przez pięć miesięcy będziemy dokładać po pudełka dobroci o wartości 200 zł a zawartość opiszemy i przedstawimy na blogu, ot… Na zachętę! Osoba, która uzyska najwięcej punktów wygra ów wypełnione po brzegi pudełko dobroci!
4. Regulamin
a.) Konkurs rozpoczyna się 1 marca 2013 roku a kończy się 31 lipca 2013 roku.
b.) Konkurs podzielony jest na pięć etapów. Jeden miesiąc odpowiada jednemu etapowi.
c.) Zgłoszenia są przyjmowane od dnia 16 lutego do 5 marca 2013 roku.
d.) Pod koniec każdego miesiąca do puli nagród dodawane są produkty o łącznej wartości ~200 złotych.
e.) Nagrodę otrzyma uczestnik konkursu, który po jego zakończeniu posiadać będzie najwięcej punktów.
f.) Każdy uczestnik może zgłosić tylko jedną armię. Rozmiar zgłoszonej armii jest dowolny.
g.) Postępy w pracach nad swoimi projektami należy wysyłać na mail fireant.blog@gmail.com
h.) W razie jakichkolwiek pytań, proszę pisać na fireant.blog@gmail.com lub kontaktować się poprzez fora.
i.) Wszystkie informacje oraz posty dotyczące postępów w konkursie będą ogłaszane poprzez wpisy na blogach: http://fireant.pl oraz http://wrota.org.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz